Eon ser mig som ny kund och skickar nykundsinfo – samt avslutande fakturor till den utflyttande (ja, älsklingen då).
Försäkringsbolaget som älsklingen haft försäkring-via-facket hos skickar brev om att de fått reda på att älsklingen är död (ja, jag ringde er typ två dagar efter att han dog) och bifogar papper som de säger ska skickas med till skatteverket vid bouppteckning. Men bouppteckningen är redan inskickad och klar, ju!
Banken skickar plötsligt pappersavier för huslånen till min man, trots att lånen är gemensamma och även fortsättningsvis ska dras från konto som vi båda har haft dispositionsrätt på. Pappersavier som de tar betalt 45 kronor per styck för (två olika lån).
Försäkringskassan ringer och undrar var mitt sjukskrivningsintyg är – tydligen har läkaren på vårdcentralen missat något steg i det elektroniska inskickandet, så inget har kommit in till FK.
Och så försöker jag jobba. Jobba! Alltså, hela grejen med att försöka bry sig om vanliga saker och orka tänka och strukturera och så där… det går inget vidare.
3 kommentarer
Men blä, så mycket onödigheter. :-( Man börjar ju nästan undra om det är första gången som Eon, banken och försäkringsbolaget stöter på det där med kunder som dör, med tanke på taffligheten. Kram.
Författare
Man kan ju tänka att för försäkringsbolaget borde det väl snarast vara rutin och vardag?
Verkligen. Men även bank och elbolag borde ha vettiga rutiner för sånt. Avsluta abonnemang/lån på olika sätt beroende på orsak (och någon person borde ha klurat ut att det är extra viktigt att inte krångla till det när det handlar om nån som gått bort.)