Livsmedelsverket har svarat igen

Eftersom det ju inte gick att svara på mejlet jag fick från dem (noreplyadress), så skickade jag ett nytt meddelande till deras frågefunktion:

Här har jag lagt följdfråga/fortsättning på konversation/tidigare fråga: http://www.sanneskriver.se/2012/03/25/svar-fran-livsmedelsverket/

Ursprungsfrågan ligger här: http://www.sanneskriver.se/2012/03/19/det-ar-inte-latt-att-ta-reda-pa-det-man-vill-ens-i-dessa-informationstider/

P.S. Det vore enklare om man fick svaren från något som INTE var en noreply-adress. Noreply underlättar inte dialog…

Idag fick jag svar:

Hej, vi har inte möjlighet att följa bloggar, skicka in din fråga via formuläret är du snäll!

Nu ska jag knipa igen munnen och inte uttrycka vad jag känner inför detta svar. Men ja, jag är frustrerad.

Vill de verkligen svara på frågor? Jag menar, de gör det verkligen inte lätt för konsumenten/kunden. Kontaktformulär på webben – inga vanliga mejladresser – och när man får svar så får man dem från noreply-adress så att man inte ska kunna ställa följdfrågor.

Kontentan verkar vara att de 1. inte vill svara och 2. anser att de inte kan svara på frågor om kostrekommendationer?

____________________________________

Tillägg två minuter senare:

Gick in på deras webb igen för att göra ett sista försök att skicka in hela den samlade konversationen som text i deras formulär. Men se, det sket sig:

Frågefunktionen tillfälligt avstängd

För närvarande har vi många frågor som väntar på svar från upplysningstjänsten. Svarstiden är lång och för att kunna arbeta av frågorna och åter ge snabb service tvingas vi tillfälligt stänga vårt frågeformulär. Vi beklagar att vi inte kan ta emot din fråga just nu och ber dig återkomma om någon/några dagar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *